top of page

Allt samlat på ett ställe. Så kortfattat det går.

Allmänna villkor, cookies, GDPR och allt annat gött.

1.
2
3
4
5
6.
7
8

Skrolla neråt eller tryck på vad du vill läsa om.

  1. Företagsinformation

  2. Beställning

  3. Leveransvillkor

  4. Frakt information

  5. Priser

  6. Garanti

  7. Ångerrätt

  8. Betalning

  9. Ansvarsbegränsning

  10. Produktinformation

  11. Personuppgiftslagen/GDPR

  12. Lojalitetsprogram

  13. Cookies & användning

  14. Ändringar allmänna villkor

  15. Tvist & lagval

  16. Medlemsregler

  17. Forumregler

1. Företagsinformation
Företaget har sitt säte i Strängnäs.

Organisationsnummer (901113-5259)

Företagets post- och returadress är:

  • NejNejWorkshop

  • Samtingstorget 4

  • 645 33, Strängnäs

  • Sverige


2. Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Faktureringsadress och leveransadress är alltid samma. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post via order@nejnejworkshop.se dock kan vi inte ändra i lagda ordrar.

​​

3. Leveransvillkor

  • Normal leveranstid är 1-4 dagar för beställningar gjorda innan 16:20. 


4. Fraktlösning

  • Vanligt brev vanligtvis 3-4 dagar.

  • Varubrev förstaklass Hem/Ombud (Postnord 1-3 dagar)

  • Paket wellpapp (Postnord skicka lätt / Postpaket inrikes beroende på vikt 1-4 dagar)

  • Vi skickar med det mest lämpliga alternativet beroende på vart det ska, vikt samt mått.

  • Större beställningar kan komma att skickas med annan lösning.


4.1 Fraktbolag

  • För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

  • Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.


4.2 Transportskada. 

  • Upptäcker du skador på paketet har du ansvar att inom skälig tid anmälan skadan till oss.

  • Ta bilder och bifoga dessa med information samt ordernummer i ett mail till oss på order@nejnejworkshop.se så får du instruktioner om hur vi går tillväga.

  • Det är viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant direkt vid leveransen. Du får inte använda en skadad produkt och du måste spara emballaget.

  • Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

  • Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Vi ber dig att så snart som möjligt kontakta order@nejnejworkshop.se

 

4.3 Leveransförsening.

  • Om en längre leveransförsening uppstått kontaktar vi dig via epost. Du har som kund då rätt att häva köpet om du meddelar det skriftligt till order@nejnejworkshop.se.

  • Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.


4.4 Ej uthämtade varor. 

  • Har du beställt varor och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 månad, brev ca 14 dagar) så står köparen för tillkomna kostnader såsom fraktavgift och administration, ej uthämtat paket debiteras därför med 350kr.

5. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK (Svenska kronor) och såklart är alla priser inklusive moms.

  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

6. Garanti. 

  • Köpta varor på NejNejWorkshop har alltid 12 månaders garanti.

  • Detta gäller såklart inte självförvållad skada eller användning av prylarna på fel sätt.

  • Varan ska returneras i originalförpackning. Det ska alltså vara produktionsfel.

6.1 Garanti när du lagar din enhet hos oss. 

Du har alltid 90 dagars garanti på utfört arbete och reservdel. Detta innebär att om vi reparerar skärmen på din telefon är det just skärmens funktion som omfattas av vår garanti. 

  • Garantin gäller endast reservdelen vi monterar på er enhet.

  • Garantin omfattar inte skador som uppstår i samband med yttre påverkan.

  • Garantin gäller inte om din enhet blivit utsatt för vatten/fukt. 

  • Garantin gäller inte om någon annan del än den reservdel vi monterat slutar fungera efter vår service.

  • Vi ansvarar inte för mjukvarufel.

  • Vi ansvarar inte för förlorad information på din enhet. Vi rekommenderar alltid att du har en aktuell säkerhetskopia på din telefon innan din enhet lämnas in för reparation.

  •  Vi lämnar inte funktionsgaranti på telefoner som sanerats från fukt då vi inte kan garantera dess funktion över tid utan för göras för att spara information.

 

7. Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal.

  • Den gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Vid nyttjande av din ångerrätt: Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på order@nejnejworkshop.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order numret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

  • Du står för returfrakt. Leverans och skick på produkterna är avgörande, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

7.1 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

 

7.2 Reklamation

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts till order@nejnejworkshop.se

7.3 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras via korrekt formulär där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

  • Du står för returfrakt vid godkända reklamationer, kund ansvar alltid för produkten tills dess att returen når oss.

  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

8. Betalningsalternativ

8.1 Klarna.

  • Delbetalningskonto / direktbetalning / Få först, betala sen. Leverantör av betaltjänst av dom också, och de uppfyller de hårda säkerhetskraven som finns för kortbetalningar och köp via faktura. För att handla med Klarna faktura görs en upplysning på att du är kreditvärdig, samt att alla dina angivna uppgifter stämmer överens med ditt personnummer och folkbokföringsadress. Fullständiga villkor finns att läsa här: https://www.klarna.com/se/villkor/

  • Vi har genom vårt samarbete med Klarna AB möjlighet att erbjuda dig som kund en extra lång betaltid och/eller att delbetala för dina inköp. Genom att logga in på https://www.klarna.com/se/ kan du administrera dina fakturor samt läsa gällande villkor.

 

8.2 Fysisk betalning.

  • Om du har betalar med kort, Swish eller faktura fysiskt med vår Zettle-kortläsare så hanterar Zettle dina personuppgifter, inklusive kortnummer.

 

9. Ansvarsbegränsning (Reparera din egna enhet) 

  • NejNejWorkshop tar inget ansvar för eventuella skador på din enhet som ett resultat av någon information i våra guider/reparationsvideos. Du reparerar alltid dina saker på egen risk, såklart!

9.1 Ansvarsbegränsning (Snush)

  • NejNejWorkshop tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av snush'es och/eller för att det använts fel. All användning av Snush'es sker på egen risk. Snush är ett samlingsnamn för någon form av en återanvändbar, dubbelhäftande, elastisk och giftfri produkt. Våra leverantörer av produkterna ansvarar för att förmedla rätt information gällande säkerhet, användning och produktens innehåll samt att dom uppfyller SGS certifikaten som dom bifogar till oss. Snush står för "SuperNanoUniversalStickyHolder" och är ett varumärke registrerat av NejNejWorkshop.

 

10. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.

  • Ibland händer det att lagersaldon inte stämmer överens med verkligheten.

  • Har du beställt fler varor så skickas ditt paket med en restnotering, och kompletteras inom ca. en vecka. 

  • Längre leveranstider upp till 20-30 dagar kan förekomma under perioder med hög belastning, lagerbrist eller andra förseningar från våra leverantörer. I andra fall så informeras beställaren.

  • Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

  • Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

11. Personuppgiftslagen (PUL)

  • Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i Sekretesspolicy inom GDPR. 

  • För att du skall kunna genomföra ett köp hos oss behöver vi ditt namn, adress, mobilnummer och e-post.

  •  Vi är skyldiga att lagra orderinformation i samband med redovisning och eventuell garanti-/returhantering. Denna historik raderas efter tio år. Av säkerhetsskäl lagrar vi också IP-adressen som används vid beställning. 


Du har troligtvis hört talas om GDPR, men vad betyder förordningen för dig som kund? Här kan du läsa om vad reformen innebär för ditt kundförhållande med NejNejWorkshop.se

  • Den nya förordningen blir en del av den svenska lagstiftningen och är en extra försäkring om att dina personuppgifter behandlas på ett lagligt sätt.

  • Det kommer ligga ett större ansvar hos NejNejWorkshop.se vid behandling och lagring av din kunddata, samtidigt som du kan genomföra dina köp på nätet på samma sätt som tidigare.  Med andra ord är GDPR enbart en fördel för dig.

  • EU:s nya reform om integritet, mer känd som GDPR (General Data Protection Regulation), är skapad för att förbättra din datasäkerhet mellan de Europeiska landsgränserna i EU- och EES-länder.

  • Den nya förordningen blir en del av den svenska lagstiftningen och är en extra försäkring om att dina personuppgifter behandlas på ett lagligt sätt.

11.2 Vi uppfyller alla krav för GDPR. 
 

  • GDPR står för General Data Protection Regulation och är en ny dataskyddslag som börjar gälla inom EU den 25 maj 2018.

  • GDPR ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL). Det är viktigt för oss på NejNejWorkshop.se att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.

  • Vi öppna med hur vi samlar in och behandlar dina uppgifter. Du kan även få tillgång till den data som vi har sparat hos oss genom att kontakta oss.

  • Du kan närsomhelst maila oss på kontakt@nejnejworkshop.se och begära att vi raderar all data på dig som vi har hos oss och du kan välja att avsluta nyhetsbrevutskick.

  • Vi följer lagar och har interna rutiner för att säkerställa säkerheten kring dina personuppgifter.

  • Vi säljer t.ex. aldrig dina personuppgifter till andra Företag. Dock kan ingen säkerhets- eller krypteringsmetod garantera skydd av information från hackare eller mänskliga misstag.


Situationer när vi behandlar dina personuppgifter:

  • När du handlar i våran Webbshop så är det Klarna som behandlar dina betalningsuppgifter.

  • För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

  • NejNejWorkshop använder sig av WIX som leverantör av hemsidan och dom uppfyller alla krav inom GDPR. 

  • Om du blir prenumerant så har vi ditt namn & din email (Du kan sluta prenumerera när du vill) 

  • De uppgifter vi behandlar är endast de som du har uppgett vid anmälan, registrering eller köp. 

11.3 Säljs personuppgifter av NejNejWorkshop? Nej.Nej.

11.4 Samtycke för SMS-utskick och nyhetsbrev

  • Det som är nytt är att du nu kan välja om du önskar erbjudanden och nyheter via SMS och/eller e-post samt att informationen kring ditt samtycke och vad det innebär är uppdaterad.

  • Du kan när som helst ta tillbaka ditt samtycke. Du kan också avanmäla dig i nyhetsbrevet/sms-utskicket genom att kontakta oss. 

12. Lojalitetsprogram

  • Väx med oss! Vi erbjuder ett lojalitetsprogram till återkommande kunder.

  • Du behöver ha ett konto för oss för att samla poäng och alla samlade villkor här gäller.

  • Vi ger poäng för bland annat registrering, köp/beställningar och annat.

  • Vi kommer belöna dig med gåvor, förmåner och rabatter.

  • Vi ger dig även möjlighet att få speciella rabatter när du bjuder in dina kompisar via din anpassade länk som du hittar på sidan.

  • Poäng kan komma att ändras och vi förbehåller oss rätten att göra detta.

13. Cookies & Användarvillkor

  • Vad är Cookies? Cookies är små textfiler som sparas i din enhet när du besöker en webbplats.

  • Cookies hjälper oss att förbättra din användarupplevelse på vår webbplats.

  • Hjälper oss att få reda på vilka sidor du är intresserad av.

  • En del av dessa cookies är nödvändiga för funktionaliteten, medan andra används för att optimera och förbättra din upplevelse.

  • Vi säljer t.ex. aldrig dina personuppgifter till andra Företag. Dock kan ingen säkerhets- eller krypteringsmetod garantera skydd av information från hackare eller mänskliga misstag.

13.1 Hur använder NejNejWorkshop.se cookies?

  • Vi själva gör ingenting med din information. Vi skyddar den så bra vi bara kan. De uppgifter vi behandlar är endast de som du har uppgett vid anmälan, registrering eller köp.


13.2 Vilka tredjeparter använder Cookies på NejNejWorkshop.se?

  • Google Analytics

  • Trustpilot.


13.2.1. Google Analytics.

  • Dessa cookies används för att förbättra webbplatsens tjänster för att du ska få en bättre upplevelse på webbplatsen.

  • Data samlas in anonymt och rapporter sammanställs som baseras på bland annat antalet besök, vilka länkar besökare klickar på för länkar, demografi och intresse.

  • För tillfället använder NejNejWorkshop.se bara demografi och intresse för antalet besökare.

  • För ytterligare information om Googles integritetsregler, eller om du vill avregistrera dig från Google Analytics annonseringsfunktioner, besök följande länk: http://www.google.com/intl/en/policies/privacy

  • Du kan blockera cookies och fortfarande få tillgång till merparten av vårt innehåll.

  • Om du väljer att blockera cookies, kan det försämra webbplatsens funktionalitet. För att blockera cookies måste du ändra säkerhetsinställningarna i din webbläsare. På länkarna nedan kan du läsa om hur du hanterar cookies i de vanligaste webbläsarna:

  • Microsoft Internet Explorer

  • Google Chrome

  • Mozilla Firefox

  • Safari

13.2.2. Trustpilot.

  • Vi använder tredjeparts-cookies från Trustpilot.

  • Trustpilot placerar cookies på NejNejWorkshop.se för att kunna skicka ut omdömesinbjudningar till våra kunder och för att kunna verifiera dem. 

14. Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren.

  • Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen.

  • De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


15. Tvist & lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

  • För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/...

  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

9
10
11
12
13
14
15
16
17

16. Medlemsregler och allmänna regler NejNejWorkshop.se

16.1 Gratis.

  • Att vara medlem och bidra med kommentarer, diskussioner och bilder på NejNejWorkshop.se är fritt och självklart gratis. Vi har dock några enkla regler för att detta ska fungera så bra som möjligt.

16.2 Medlemskap

  • Du ska vara 18 år eller över, annars måste du ha föräldrars godkännande. 

  • För att kunna använda våra medlemsfunktioner och delta i forumets diskussioner krävs ett medlemskap på sajten.

  • När du blir medlem behöver vi korrekt personlig information om dig och en fungerande e-postadress.

  • Varje person får maximalt ha en registrerad användare.

  • Du får bli medlem i egenskap som privatperson eller företag.

16.3 Sunt förnuft

  • Vi på NejNejWorkshop.se försöker vi så långt det är möjligt att följa den etik som är bruklig. Detta betyder att förutom de rent lagliga aspekterna med förtal, hot, hets mot folkgrupp, sexuell läggning etc. nedan, så ställer vi krav på att du som medlem är trevlig och respekterar andras åsikter. Du ska inte skapa och sprida uttalanden som är stötande eller kränkande. Kort sagt; uppför dig som en vuxen människa och använd sunt förnuft. Världen är full av Internettroll, men vänligen tänk två gånger innan du nappar på deras beten. Din energi vid tangentbordet är deras vinning.

16.4 Ansvar och innehåll

  • Du är själv ansvarig för innehållet du skriver på NejNejWorkshop.se

  • Texten får självklart inte...

  • ...innehålla hets mot folkgrupp.

  • ...innehålla personangrepp.

  • ...vara rasistisk.

  • ...uppmana till straffbara handlingar eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

  • ...göra intrång på andras upphovsrätt.

  • ...bryta mot PUL/GDPR (Personuppgiftslagen).

  • ...innehålla text/länkar/bilder som är pornografisk.

  • ...innehålla försök till värvningar i tävlingar eller liknande.

  • ...innehålla enkäter och undersökningar.

  • ...innehålla spam.

16.5 Bilder

  • Bilderna du publicerar på sajten har du själv ansvar för och det är därmed inte tillåtet att ladda upp bilder som du själv inte äger rättigheterna till. Du får enbart publicera lagligt material. Allt annat polisanmäls.

16.6 Reklam

  • Det är förbjudet för privatpersoner, enskilda näringsidkare och övriga företag att posta reklam för egen eller andras näringsverksamhet. 

16.7 Regeländringar

  • Regler kan förändras under tid och det är din uppgift som medlem att hålla dig ajour med eventuella förändringar.

17. Forumregler

17.1 Innan du skriver

  • Sök igenom forumet så att ingen redan har ställt och fått svar på frågan du tänker ställa.

  • Kontrollera att du är i rätt forum innan du postar ditt inlägg.

  • Se gärna punkt 16.3 innan du skriver, håll en trevlig ton samt ett normalt skriftspråk.

17.2 När du skapar en ny tråd

  • Skriv en tydlig rubrik. Rubriken ska vara informativ så att läsaren kan förstå trådens innehåll.

  • Samma inlägg får inte postas i flera forum.

  • Vi på NejNejWorkshop är ett forum för bland annat reparation av iPhones, iPads & övriga telefoner och frågor som rör detta.

  • Frågor som handlar om ämnen utanför de uppsatta kategorierna hänvisas till andra sajter. Är det någon du tror passar in hos oss så skriv så kan vi eventuellt skapa detta ämne.

17.3 När du svarar på en tråd

  • Håll dig till trådens ämne. Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna. Kommentarer ovidkommande för ämnet kan komma att raderas av moderator.

17.4 Diskussioner och personangrepp

  • Även om livliga och konstruktiva debatter är positiva så tolereras inte personangrepp.

  • Detta faller inom punkt 16.3 Sunt förnuft även om det inte är angrepp som är åtalbara.

17.5 Moderatorer

  • En moderator har full bestämmanderätt och behöver inte försvara sitt agerande i forumet.

  • Acceptera att moderatorerna är här för din och alla andras skull. De arbetar för forumets bästa och är en förutsättning för att forumet ska kunna vara öppet.

  • Om du känner dig orättvist behandlad, försök då se att det kanske finns en anledning till det inträffade.

  • Om du ändå tycker att en moderator har handlat fel mot dig och har andra konstruktiva synpunkter på moderatorernas agerande, meddela detta per e-post på kontakt@nejnejworkshop.se och var tydlig med din beskrivning av det inträffade.

17.6. REGELBROTT

17.7 Regelbrott, varningar och avstängning

  • Brott mot någon av ovanstående regler kan/kommer leda till avstängning.

  • Vi reserverar oss även rätten att kunna avslöja användarens identitet (och/eller all övrig information vi har om användaren) till polis om vi anser det vara befogat på grund av användarens aktivitet på sajten. Vi tvekar inte att polisanmäla!

17.8  Redaktionens rätt att radera

  • Inlägg som inte följer dessa enkla regler kan raderas utan vidare kommentar från redaktionen.

  • Det är vår absoluta målsättning att förklara varför vi raderar inlägg, stänger trådar, men i den mån det är helt uppenbart att de bryter mot dessa tämligen enkla regler förbehåller vi oss också rätten att agera utan kommentar.

 

 

 

 


NejNejWorkshop förbehåller sig alltid rätten att ta bort vilket material som helst.  Vi förbehåller oss även rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med besök, publicering eller order på webbplatsen.

bottom of page